5 boeken voor de Marketing Professional

StockSnap_C02T38IRZ3“Don’t be boring”

-Seth Godin-

Mijn boekenkast puilt inmiddels uit met ‘quick reads’, dikke pillen en kleurrijke paperbacks. Het bezig zijn met het opzetten van een nieuw merk en het toepassen van de juiste strategieën voor bestaande bedrijven, zocht ik een aantal marketing gerelateerde boeken. In dit artikel wil ik een selectie van de laatste tijd met jullie delen, waarvan ik denk dat ze de moeite waard zijn. Of je nu begint met je eigen bedrijf, hard trekt aan de opbouw ervan, of je hoofd kraakt op het gebied van marketing, dan zijn deze vijf titels must read.

Trust me I’m Lying – Ryan Holiday

Ryan Holiday was ten tijde van schrijven een jonge gast, die al voor zijn dertigste een van de hoogste posities in de marketingwereld had bemachtigd. Bij American Apparel was hij verantwoordelijk voor de Marketing. Veel van zijn campagnes zijn een case study geworden op marketingcursussen en in mediakringen. In dit boek legt hij haarfijn uit, hoe hij met een tikje controverse snel een hele grote groep laat omkijken naar zijn campagne. Stout maar goud!

Purple Cow – Seth Godin

Je kunt niks over Marketing schrijven, zonder Seth Godin te noemen. Hij is een van de Godfathers van het spel. Briljant is de manier waarop hij je anders kan laten denken en daarnaast kan motiveren om anders te doen. Een activerende schrijfstijl gecombineerd met essentiële marketingprincipes. Dit boekje lees je in een halve dag uit, dus daar hoef je het niet voor te laten.

Lees ook: 5 boeken die iedere startende ondernemer moet lezen

 

Marketing: A Love Story – Bernadette Jiwa

Net als Seth Godin, kan Bernadette Jiwa op briljant eenvoudige wijze overbrengen waar het nou echt op gaat. Het gaat om de relatie tussen jou en de klant. Tussen twee personen. Maak het niet moeilijker dan het is en blijf vooral menselijk en oprecht. Ze geeft aan dat je jouw bedrijf moet bouwen om reputatie, klant loyaliteit en vertrouwen. En onthoud dat je niet een product verkoopt, maar een verhaal.

Blue Ocean Strategy – Chan Kim & Renée Mauborgne

Een boek vanuit de wetenschappelijk hoek, met onderzoek en alles erop en erbij. Toch blijft het goed leesbaar en draait het vooral om een ding. Hoe ontloop je competitie en creëer je een bedrijf in een nieuw marktgebied. Dit doe je door aan twee kanten te winnen; je snijdt in kosten en tegelijkertijd geef je meer waarde voor je klanten. Succes!

Jab, Jab, Jab, Right Hook – Gary Vaynerchuck

Gary Vaynerchuck is een held op de sociale media. Een motivator, een rasondernemer en oververtegenwoordigd. Als je nog niets van Vaynerchuck kent, kijk even op zijn Youtube kanaal. In dit boek laat hij zien wat strategieën zijn om te winnen op sociale media. Voor elk platform (ten tijde van schrijven) geeft hij winnende methodes aan en laat zien wat werkt en wat niet. Het brengen van waarde is een belangrijk principe. Met de overmaat van keuze en de snelheid waarop het veranderd, heeft de consument een dagtaak om alles bij te houden. Waarom is jouw bedrijf, post of kanaal interessant? Waarom zou hij of zij op jouw link klikken?

 

Wil je nog meer weten over ondernemen? Klik hieronder op de link, en lees wat ik heb geleerd over het starten voor jezelf. Download mijn GRATIS E-BOOK om toegang te krijgen tot meer tips voor het succesvol starten van je bedrijf!

Michel van Keeken

Michel van Keeken

CEO/Consultant at Orange Monk
info@orangemonk.nl
Michel van Keeken

Latest posts by Michel van Keeken (see all)

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmailby feather

Leave a Reply


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Copyright © 2018 | Orange Monk